Hvad skal en faktura indeholde, hvornår må man sende den på mail og hvad med momsen? Fakturering i Danmark kan være noget af en jungle, men med EasyBill kan du være sikker på, at reglerne er overholdt.

Vi følger med og implementerer gældende lov og regelændringer i EasyBill, så du trygt kan sende en faktura ud og være sikker på, at den indeholder de informationer, der er påkrævet ifølge dansk lov.

I denne sektion lægger vi løbende relevant information og artikler ud, så følg med her, hvis du vil lege med i junglen. Brug menuen til højre til at få viden om diverse fakturaregler. 

 

Mere viden om

EAN faktura, eFaktura, OIOXML, OIOUBL. Kært barn har mange navne, men det er den elektroniske standard, der bruges til at sende fakturaer til det offentlige.

Fakturaer og afregningsbilag samt kreditnotaer skal udstedes i mindst to eksemplarer: et til kunden og et til dit regnskab.

Det har tidligere været noget omstændeligt at udsende faktura via e-mail, da Skat har haft et krav om, at fakturamails skulle signeres, og at kunden skulle være indforstået med, at fakturering skete elektronisk via mail.

Rykkerregler Bliver din faktura mod forventning ikke betalt, kan du sende en eller flere rykkere.

Der sker dersværre, at det er nødvendigt at sende rykkere ud for fakturaer. Hvis du skal kunne opkræve rykkergebyr for disse, så skal du forinden have advaret herom.

Forenklet inkasso Når kunder ikke betaler, kan der efter afsendelse af rykkere være god grund til at gå videre med sine krav.

Det er heldigvis forholdsvist simpelt at få et CVR nummer i danmark, - vi hjælper dig lidt på vej her

Vi har samlet alt hvad vi ved om moms på disse sider.

Nå man vil udvide forretningen og tage medarbejdere ind, så er der en del ekstra omkostninger man skal være opmærksom på, - Prøv vores beregner her.